
Úttörő elektromos 4x4-es pickup
A SAIC MAXUS – a világ egyik legnagyobb járműgyártója, a Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) leányvállalata – a hannoveri IAA nemzetközi autókiállításon jelentette be elektromosjármű-kínálatának jelentős bővítését. A rendezvény fénypontja a vadonatúj eTerron 9 leleplezése volt, amely új mérföldkövet jelent a vállalat európai elektromobilitási és innovációs törekvéseiben.
A MAXUS évek óta élen jár a haszongépjárművek villamosításában Németországban és világszerte. Idén öt új modell került globálisan piacra, amelyeket úgy terveztek, hogy megfeleljenek a különböző ügyféligényeknek. A piaci visszajelzések rendkívül kedvezőek voltak, ezért a MAXUS jövőre további tíz új modellt tervez bevezetni, amelyek mindegyike magas teljesítményt, kényelmet és fenntarthatóságot ígér.
A bemutató sztárja, az eTerron 9, Európa első teljesen elektromos, sorozatgyártású 4x4-es pickupja, amely kifejezetten elektromos platformra épült. A jármű hatótávolsága (WLTP) eléri a 430 kilométert, így a vezetési élményt nem árnyékolja be a hatótávolság miatti aggodalom.
Az eTerron 9 fél-monocoque karosszériakialakítással rendelkezik, amely fokozott biztonságot és tartósságot nyújt. Az innovatív Tetris akkumulátorcsomag 9-cellás védőszerkezettel optimalizálja az akkumulátorok elhelyezését, így 102 kWh kapacitást biztosít. A jármű 9 csatornás szelepvezérlésű hőkezelő modulja kiválóan teljesít a változatos időjárási körülmények között, és a téli hónapokban kétszeres hőhatékonyságot kínál.
A meghajtásról dupla állandó mágneses szinkronmotoros összkerékhajtás gondoskodik, amely összesen 325 kW csúcsteljesítményt biztosít. Ennek köszönhetően az eTerron 9 5,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. A jármű 3,5 tonnás vontatási kapacitással és 620 kg-os teherbírással rendelkezik, így felülmúlja kategóriájának legtöbb versenytársát.
Az eTerron 9 továbbá fejlett ATS (All-Terrain System) rendszerrel és hat előre beállított vezetési móddal – valamint egy szabadon konfigurálható opcióval – rendelkezik, ami megkönnyíti a kezdő sofőrök dolgát is.
A luxuskivitelű utastér puha bőrrel és MPV-szintű kényelmes ülésekkel van felszerelve, így az utasélmény személyautós szintet nyújt.
A motorháztető alatt egy 236 literes „frunk” (első csomagtér) található, amely időjárásálló tárolási lehetőséget kínál, sőt, két személy számára pihenő- vagy grillezőhelyet is biztosít kempingezéskor.
Az eTerron 9 egyedülálló módon rendelkezik elektromosan nyíló hátsó ajtóval, amely opcióként elérhető. Egy gombnyomásra az üvegrész leereszkedik, így a raktér és az utastér egybeolvad, és 2400 mm hosszú tárolóteret kínál – például egy 7 láb 10 hüvelykes szörfdeszka is könnyedén elfér benne. Ezáltal az eTerron 9 tökéletes társ munkához és szabadidőhöz egyaránt.
A biztonság kiemelten fontos a MAXUS számára: az eTerron 9 vázszerkezetének 73%-a tengeralattjáró-minőségű, ultranagy szilárdságú acélból készült, így megfelel az Euro NCAP ötcsillagos biztonsági követelményeinek. A „New Electrified Mecha” dizájnnyelv és a Great Surround-Terrain Lighting világítási rendszer tovább növeli a jármű erőt sugárzó megjelenését.
A következő 24 hónapban a MAXUS több új vagy frissített modell piacra dobását tervezi világszerte, hogy növelje piaci részesedését, és tovább erősítse pozícióját az innovatív, környezetbarát, csúcstechnológiás járművek globális piacán.